dinsdag 8 september 2015

En nu stop ik écht met mijn blog

In maart schreef ik een blogpost. Dat ik waarschijnlijk zou stoppen met mijn blog. Dit was een lange blogpost waarin ik heb uitgelegd waarom ik niet meer wilde doorgaan met bloggen. Maar of ik écht wilde stoppen? Eigenlijk wist ik het niet zo goed. Ik blog nu al 6 (!!!) jaar. Enorm lang, vind ik. Het is dan ook mijn grootste hobby geweest al die tijd.

Op dit moment moet ik een knoop doorhakken. Ik kan niet nog een keer zeggen dat ik 'waarschijnlijk' ga stoppen. Ik stop nu echt. Dat wil niet zeggen dat ik het makkelijk vind, want het is gewoon iets groots waar ik afscheid van neem en dat is heel erg jammer. Als je mijn andere blogpost gemist hebt, dan zal ik nu uitleggen waarom ik stop met mijn blog. Er zijn eigenlijk heel veel redenen, maar ik ga ze gewoon een voor een langs.

Mijn motivatie is langzaam weggeëbd.
Dit is niet uit het niets. Het is langzaam gegaan. Het begon toen mijn bezoekersaantallen begonnen te dalen en ik steeds minder reacties kreeg. Echt, sommige bloggers kunnen vrolijk roepen dat het ze niet uitmaakt hoeveel volgers of ze reacties krijgen. Nou, ik kan je zeggen: dat maakt zeker uit! Als ik nu nog veel reacties en bezoekers had, dan was ik niet gestopt, omdat ik dan meer motivatie had gehad. Maar als ik ergens veel tijd in steek, en ik zie/merk daar eigenlijk niets van terug, dan geeft dat geen voldoening. De onderstaande grafiek laat goed zien hoe mijn blog groeide en eigenlijk de laatste twee jaar is 'ontgroeid?'.



Ik heb niet veel tijd voor mijn blog.
Zoals je misschien weet, werk ik fulltime. Ik werk nu anderhalf jaar met superveel plezier op een heel leuke basisschool. Dit jaar ben ik juf in groep 6. Super tof hoor, een eigen klas. Van maandag tot vrijdag werk ik dus en met een beetje geluk heb ik op woensdagmiddag wat vrije uurtjes over. De rest van de dagen kom ik tussen 5 en half 6 thuis. Dan eet ik gezellig met ons gezin en daarna ga ik meestal op 4 van de 5 avonden sporten! Oftewel: één vrij middagje en één vrij avondje. Dan wil ik wel eens een serietje kijken of jullie blogs bekijken ;). Op zaterdag maak ik wel vaak outfitfoto's en dat vind ik ook een leuke post om te maken. Op zondag plaatste ik altijd mijn Instagramfoto's van de afgelopen week. Ik blog altijd het liefst op de dag zelf en niet vooruit, hou ik niet zo van.

Mijn blog is, eerlijk, eentonig geworden.
Want ik heb gewoon een leventje waarin lekker veel routine zit. En daar is niks mis mee. Máár, ik heb altijd persoonlijk geblogd, dat was mijn uitgangspunt en dat vind ik het allerleukst (ook bij andere blogs). En omdat ik persoonlijk blog, lees je steeds ongeveer hetzelfde terug op mijn blog. Ik snap dat dat op een gegeven moment niet meer zo interessant is.

Ik denk dat dit de drie hoofdredenen zijn. Ik hoop dat jullie ze kunnen begrijpen, ik denk het wel.

Ik vind het niet makkelijk om te stoppen met mijn blog. Ik heb er echt heel erg van genoten, vooral in de tijd dat mijn blog veel bezocht werd en ik veel reacties kreeg. Dat gaf echt voldoening en maakte me heel erg blij. Toen ik in maart vertelde dat ik dacht dat ik zou stoppen met mijn blog, heb ik veel reacties gekregen van anonieme bezoekers of bezoekers die aangaven mijn blog wel te volgen, maar niet te reageren. Ik waardeer het enorm dat er toch best veel mensen zijn die mijn blog jarenlang trouw hebben bezocht. Ik vind het bijzonder dat er mensen zijn die mijn blog interessant, mooi of speciaal vonden. Ik werd er warm van dat mensen zeiden dat ze mijn blog volgden, omdat ze me een eerlijke, oprechte blogger vonden. Dankjewel daarvoor!

Ik ben ook heus trots op hoe mijn blog is geweest. Ik heb altijd regelmatig geblogd, alleen als ik op vakantie was nam ik 'vrij'. Ik ben altijd dicht bij mezelf gebleven. Ik blogde persoonlijk, heb geen advertenties op mijn blog gehad, geen winacties gedaan om meer volgers te krijgen of ze te pleasen en geen gratis spullen aangenomen. Dat andere bloggers het wel doen vind ik geen probleem, maar ik voel me daar niet prettig bij, vandaar die keuze. Zo ongeveer álle foto's op mijn blog zijn door mijzelf gemaakt en ik stak er veel werk in om ze te bewerken en het er zo mooi mogelijk uit te laten zien. Ook heb ik alle headers zelf gemaakt, zodat mijn blog af en toe weer een nieuw jasje had.

Ik stop met mijn blog. Waar ik nu mijn mooie foto's ga laten, weet ik nog niet. In ieder geval ga ik lekker door met Instagram (denisekoopmans) en Snapchat (denisekoopmans). Daar mag je me gewoon op volgen.

Er zijn een heel veel leuke meiden die ik al jarenlang volg op hun blog. Ik wil die bloggers laten weten dat ik hun blogs regelmatig lees en dat ik hoop dat ze zo door blijven gaan. Laura, Diana, Janine, Roshelle, Nanne, Sarah, Nicole, Luna, Joy, Jennie, Sara, Marjolein, Lisanne, Emilia, Naomi, Bo, Janne, Lisanne, Jiami, Romy, en Jaimie. Natuurlijk bezoek ik meer blogs dan deze. Maar in dit lijstje staan veel meiden die ik echt al járen volg of meiden waarvan hun blog (of youtubekanaal) me heel erg aanspreekt.

50 opmerkingen:

  1. Denise, ik vind dit zo jammer maar ik snap het ergens wel. Ik ben wel enorm blij dat je instagram wel blijft houden als je daarmee stopt kom ik je opzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap je keuze wel. Ik keek regelmatig op je blog maar reageerde ook niet altijd. Je foto's vind ik prachtig en ik zal je zeker nog wel blijven volgen op Instagram daarvoor. Succes verder met je leuke klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Denise! Wat jammer dat je gaat stoppen met bloggen! En met jammer, bedoel ik ook echt jammer. Ik volg je blog al heel lang en als ik inspiratie nodig had ging ik standaard naar jouw blog toe. Als ik inspiratie zocht voor outfitfoto's ging ik standaard naar jouw blog toe. Sterker nog: als ik de 's' intyp in de zoekbalk, hoef ik enkel nog maar op Enter te klikken om op jouw blog uit te komen. Ik snap je beslissing en ondanks dat het een moeilijke beslissing is, begrijp ik je volkomen. Bloggen met wat mindere statistieken en/of reacties is demotiverend en dat in combinatie met wat minder tijd is het logisch, maar ondanks dat ga ik je zeker missen! Ik hoop dat je je blog niet verwijderd, zodat ik - en velen anderen - af en toe nog is kan kijken als ik wat inspiratie nodig heb. En op Instagram blijf ik je natuurlijk ook volgen ;). Veel liefs, Larissa.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Larissa. Je berichtje betekent veel voor me. Fijn dat je me dit vertelt!

      Verwijderen
    2. Fijn om te horen, geen probleem!

      Verwijderen
  4. Wat jammer, maar ik snap je wel. Ik volg je natuurlijk ook al jaaaaren en blijf dat gewoon doen op Instagram! Lief dat je laat weten dat je mijn blog blijft volgen <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Laura. Je weet dat jouw blog mijn favoriet is :)!

      Verwijderen
  5. Aaah Denise, wat jammer! Maar ik begrijp wel heel goed dat als je motivatie en plezier een beetje weg is, het wel de beste keus is. Je stopt op een mooi moment, nu je het nog als iets positiefs ziet. Ik ga je artikeltjes missen, maar ik blijf je gewoon lekker volgen op Instagram. Super lief trouwens dat je me tussen het lijstje hebt staan! <3 Heel veel hartjes en liefs, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend jammer, Denise! Ik vind jouw blog veruit de leukste blog die ik volg, omdat je zo oprecht en jezelf bent. Je hebt me ook echt altijd weten te inspireren! Maar ik begrijp je keuze ook heel erg goed en ik blijf je gewoon op Instagram en Snapchat volgen :-) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je berichtje is fijn, dankje! Ik blijf jouw blog ook af en toe bezoeken!

      Verwijderen
  7. Wat een moeilijke beslissing! Maar ergens snap ik het ook wel. Gelukkig kan ik je blijven volgen op Instagram en snapchat. En heel veel succes nog met je leuke werk in groep 6 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, nu toch echt. Lijkt me best een grote stap na zes jaar, als ik kijk hoe ik na anderhalf jaar al aan mvn blog verknocht ben... Maar hoewel ik je leuke outfits en andere posts ga missen snap ik het wel en op Instagram zul je altijd likes zien haha! :)
    Liefs Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aahhh!! :( Ik vind het heel jammer en ik ga je blogjes (echt!) missen. Maar ik snap je keuze goed, het lijkt me demotiverend om de bezoekersaantallen en reacties te zien dalen. Sowieso heb ik het idee dat mensen steeds minder vaak reageren? Ik doe het zelf wel minder dan vroeger, gewoon een tijdgebrek denk ik. Maar jouw blogs heb ik áltijd met veel plezier gelezen. Ik vind het juist zo mooi dat je altijd dicht bij jezelf bent gebleven, niet mee bent gegaan in de grote bloggerswereld van samenwerkingen, winacties en allerlei dingen om meer bezoekers te trekken. Eigenlijk vind ik dat soort blogs het leukste. Lekker persoonlijk en eigen. Ik hoop nu dat ik er zelf ook niet al te veel in mee zal gaan, in het hele gedoe om het bloggen heen. Uiteindelijk is het het belangrijkste dat je er passie voor hebt, voor het schrijven en foto's maken. Je hebt me geïnspireerd met dit artikel! Ik vind het echt jammer dat het de laatste is. Gelukkig kan ik al je persoonlijke verhalen en mooie foto's van de afgelopen jaren nog eens terugkijken op je blog, toch?
    Oeps, dit is misschien een lang berichtje geworden. Veel succes met alles, Denise! Natuurlijk blijf ik je volgen op Instagram met je prachtige foto's, en wat je meemaakt vind ik ook heel leuk om te zien op Snapchat (dus daar blijf ik je ook lekker volgen, hihi). Oh, en ik vind het heel leuk en lief dat mijn blog in het lijstje staat.

    Knuffel! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve berichtje, Luna! Ik blijf jouw blog met plezier volgen.

      Verwijderen
  10. Ah wat jammer dat je stopt! Ik vond je blogjes zo leuk om te lezen! Maar ik begrijp je ook wel, als bijna niemand het meer leest.. Ik heb je wel tot het eind gevolgd hoor ;). Veel succes met je baan! :) X Imke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo zo jammer!!! Ik keek altijd maar merkte het verschil in divers heid wel. Je bent een topper, maakt prachtige foto's, en je bent n mooie meid! Heel veel succes verder de toekomst maar vooral, heel veel liefs gewenst. Bedankt voor de leuke tijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah Denise, wat zonde! Al moet ik bekenen dat ik een van de mensen ben die wel bezoekt, maar nooit echt iets achterliet van een reactie (Lees: lui)

    Ik volgde je sinds het moment dat ik je elke dag 'tegenkwam' in het 'wat draag je vandaag' topic op girlscene. Al ben ik daar al een hele tijd niet meer geweest, maar mede dankzij Instagram volgde ik je wel nog!

    Hartstikke leuk om de stappen 'van je leven' met je mee gemaakt te hebben afgelopen jaren!

    Ontzettend veel succes en plezier in de toekomst! Maar dat moet volgensmij wel goedkomen :)!

    Voel je vooral niet schuldig, jij doet waar jij je goed bij voelt, en dat maakt ons weer blij :)

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super jammer dat je stopt! Je blog was altijd één van mijn favoriete blogs! Ik hoop dat je je blog niet verwijdert, want dan kan ik 'm soms nog teruglezen! (Kom ik over als een stalker nu ik dit zeg? Haha) ik snap de redenen waarom je stopt, maar ik ga je blogposts wel missen hoor! Veel succes met alles en ik blijf je natuurlijk volgen op instagram! Oh en super lief dat ik tussen het lijstje sta <3 Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, lieve Janine! Ik blijf je lekker terug stalken, je outfits zijn superleuk om te zien altijd.

      Verwijderen
  14. Ik geef toe, ik vind het heel jammer! Maar ik respecteer je keuze en vind dat je het super goed hebt verwoordt. Ik zat een tijdje precies met dit in mijn hoofd. Nu ben ik een nieuwe blog gestart en voel ik de motivatie wel weer. Maar icm m'n laatste LIO-jaar is het niet makkelijk.
    Ik wens je heel veel succes maar vooral plezier toe in alles wat je doet. En uiteraard blijf ik je volgen op Insta en Snap hihi!
    Liefs Charile

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn als je een super lange reactie typt en hij dan opeens weg is. Hier komt hij opnieuw haha: Lieve Denise, wat een lastige keuze om te maken. Vooral omdat bloggen iets is dat je al 6 jaar doet. De redenen die je geeft zijn duidelijk en ook goed te snappen. Natuurlijk is het niet erg motiverend als je ziet dat de bezoekers aantallen en reacties achteruit gaan, terwijl je wel gewoon veel tijd in je blog steekt. Nu moet ik toegeven dat ik de laatste tijd ook niet vaak reageerde, maar las je posts wel altijd. Jouw blog was een van de eerste die ik écht volgde. Je kan super goed fotograferen en bewerken, je hebt een leuke kleding en schrijf stijl en je bent zelf ook nog eens een super mooie meid! Ik wens je heel veel succes met alles in je leven (oke dit begint als een afscheid te klinken maar dat is het niet, ik blijf je natuurlijk gewoon nog volgen via instagram!) en hoop dat veel dromen van je uit zullen komen! Ik heb genoten van je blog en vind het super lief dat je mij tussen je lijstje hebt staan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dat is super vervelend inderdaad. Bedankt voor je super lieve berichtje. Jouw blog is absoluut een van mijn favorieten, ik zal je nog lang volgen :)!

      Verwijderen
  16. Echt super lief dat ik tussen je lijstje sta! Helaas ben ik ook al een tijdje gestopt met mijn blog, omdat het inderdaad gewoon wat te druk werd naast mijn studie en naast mijn werk. Ook verloor ik inderdaad de motivatie door dezelfde reden als jou. Ik heb jou altijd een ontzettend leuke blogger gevonden en keek altijd met veel plezier naar jouw prachtig mooie (vakantie) foto's en jou super leuke outfits, echt een inspiratie! Ik vind het jammer dat je stopt, maar ik begrijp je wel helemaal! Ik ga gewoon lekker door met jou mooie fotos bekijken op instagram 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammer! Ik had je eigenlijk pas relatief laat ontdekt met jouw leuke kledingstijl.. zo werkt het Internet dan ook helaas!

    Ik snap het ook wel.. zeker als je naar de grafiek kijkt. Uiteindelijk moet er motivatie zijn en dat hangt van zo veel factoren af.. zowel innerlijk als extern. En ja.. met een leuke baan ernaast.. is het vaak ook fijn om gewoon een weekend lekker te chillen! :)

    Ik koekeloer in ieder geval mee op Instagram!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het echt enorm jammer! Ik bezocht altijd met plezier je blog en werd blij van je foto's. Maar het is jouw keuze en daar moeten wij als mede-bloggers natuurlijk achter staan. Ik wens je heel veel succes met je werk en geniet van de paar uurtjes vrije tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aah wat jammer Denise! Ik volg je blog al een paar jaar met veel plezier, al moet ik bekennen dat ik ook niet vaak reacties achterliet. Ik kan heel goed begrijpen dat je de tijd en motivatie niet meer hebt om naast je drukke job en workout schema ook nog uren aan je blog te moeten werken. Ik denk er al een paar jaar over om zelf een blog te beginnen, gewoon omdat ik graag bezig ben met mode en het me leuk lijkt, maar ik heb elke dag les/stage/werk van half 9 's ochtends tot 6 uur 's avonds. Als je daarna nog moet sporten, koken en je sociale leven onderhouden blijft er nog maar erg weinig tijd over. Veel succes nog! Ik blijk je uiteraard wel gewoon volgen op Instagram, dan kan ik alsnog je outfitjes zien ;)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat jammer Denise, maar je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt. Succes met je werk en je sport, want dat zijn natuurlijk ook super leuke dingen. Ik heb sinds dit jaar ook eigen klassen en het is gewoon super leuk! Ik blijf je gewoon volgen op Instagram, met al je mooie foto's. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Erg jammer dat je gaat stoppen, maar wel begrijpelijk! Wat heb jij een drukke weekplanning met al dat sporten haha. Echt jammer dat je bezoekers zo erg zijn gedaald.. Je hebt in die 6 jaar wel prachtige foto's gepost op je blog, maar die zullen we nu vast wel op je instagram langs zien komen! Echt super lief dat je mij en een aantal andere leuke bloggers noemt in dit artikel ♥! Ik zal je blogposten gaan missen :( Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zag je berichtje op insta. Ik heb vandaag even de tijd genomen om je post te lezen.

    Ik vind het super jammer. Maar ik begrijp je heel goed. Ik weet ook niet zo hel goed wat ik nou moet reageren. Gewoon dat ik het jammer vind. Ik ga gewoon super van je insta genieten!

    En nog even snel dat ik het super tof vind dat je mijn blogje zo waardeert!

    Je zal gemist worden, maar we gaan gewoon massaal je insta liken :)

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat jammer dat je stopt met je blog, maar ik snap je beslissing! Het is niet leuk om zoveel tijd in je blog te steken en er dan weinig voor terug te krijgen. Toch zou ik jouw blog erg missen. Je mooie foto's en persoonlijke berichten vond ik altijd erg leuk. Gelukkig kan ik je mooie foto's blijven bewonderen op insta!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Voordat ik was begonnen met bloggen waren er een aantal die ik las, die me inspireerde om ook te gaan bloggen. Eentje daarvan was die van jou! Ik ben je nog altijd heel erg dankbaar :) Het lijkt me onwijs lastig om 'echt' te stoppen, ik vind het dan ook heel erg knap! Statistieken zijn inderdaad een ding, mensen die alleen maar blijven zeggen dat het niet uitmaakt geloof ik ook niet. Ik hoop dat je je blog in iedergeval niet verwijderd, zodat ik af en toe nog even terug kan kijken.

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat super jammer dat je gaat stoppen met bloggen, al snap ik je keuze super goed. Om jouw redenen heb ik het laatste jaar vaak op het punt gestaan, alleen ik kan het toch nog niet helemaal achter me laten. Ik kijk nog wel op andere blogs, maar ben een 'stille lezer' geworden en laat nooit meer een reactie achter. Zo ook niet bij jou, maar ik was altijd nog een trouwe volger :D

    Ik vond jou blog altijd super leuk om te lezen, inderdaad om je persoonlijke insteek en je ontzettend mooie foto's. Dat vond (en vind) ik altijd heel inspiratievol en ik hoop ook echt dat je dit door gaat zetten in een andere vorm of anders op je instagram.

    Heel veel succes met alles en ik blijf je lekker volgen op instagram! :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Noooo, wat ontzettend jammer! Maar ik kan je wel begrijpen én je kan in ieder geval wél zeggen dat je bij de eerste generatie bloggers hoort. Ik blijf zeker van je mooie foto's op Instagram genieten <3

    BeantwoordenVerwijderen
  27. onwijs jammer maar een keuze die jou een opluchting gaat geven denk ik, dit kan je dan los laten! en ik blijf je gewoon volgen op instagram, gaat goed komen, veel succes met alles wat je hiernaast moet en gaat doen en veel succes in de toekomst liefs en ik heb altijd van je artikelen en foto's genoten

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel jammer, want ik vond je outfits en enthousiasme over je stage, sport en leven altijd zo fijn om te lezen! ik volg je al een hele tijd op insta, en elke ochtend vind ik het weer leuk om je outfitfoto in de spiegel te zien! Ik hoop dat je nog wel blijft genieten van mode en je mag zeker trots op jezelf zijn! Ik zie je op instagram :) xx Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik snap je keuze heel goed. Wel jammer dat je gestopt bent maar je hebt zo langzamer hand een druk leventje opgebouwd en daar mag je ook echt trots op zijn! Ik wens je heel veel goeds in de toekomst en ik blijf je zeker volgen op Instagram. Misschien is het een idee om je foto's op https://www.flickr.com/ te zetten :-) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ben het helemaal met je eens! Je wil niet dat je artikels amper worden gelezen, als je er moeite en tijd insteekt, terwijl je die tijd ook heel goed voor andere dingen kunt gebruiken. Succes met alles wat nog op je pad komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Denise, wat jammer dat je stopt met je blog. Je had een leuk blog en altijd leuke en mooie outfits.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel veel succes! Een hele klas voor jezelf is heel leuk, maar ook zwaar lijkt me. X

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.