woensdag 5 februari 2014

Goed nieuws!

Ik ben helemaal blij! Ik zal even uitleggen waarom. Afgelopen zondag werd ik gebeld om in te vallen. Maar niet voor een of twee dagen, maar voor 3 weken. Meestal zeg ik best snel ja, maar de man aan de telefoon had helemaal geen informatie over de groep en ik moest er wel 3 weken voor staan. Toch zei ik ja! Het is een groep 4 in Lelystad. Toen ik op de school aankwam, bleek dit het geval: de groep bestond uit 30 kinderen (hier en daar wat gedragsstoornisjes.. en veel drukte in de klas). Maar er was geld vrijgekomen om deze groep in tweeën op te splitsen. Nu kreeg ik daar de helft van en een andere meid de andere helft. Op maandag kon hier nog niets over worden gezegd, omdat eerst de ouders moesten worden geinformeerd. Wel hadden we allebei met beide groepen gewerkt, om te kijken waar onze voorkeur lag. Op dinsdag startte ik met een groep van 15 kinderen in een heel nieuw klas lokaal. Bijzonder! Het voelt echt speciaal, om zo te beginnen met eigenlijk een 'nieuwe' groep. Maar ik kan zeggen dat ik er ontzettend blij mee ben. Ik probeer de structuur weer terug te brengen in de klas. Veel complimentjes geven, veel afspraken maken en zorgen dat er goed gewerkt kan worden. En tot nu toe gaat dat enorm goed. Nu zit er ook nog een staartje aan.. een van ons (dus ik of de andere invaller), kan na de voorjaarsvakantie blijven. Dus dat is erg spannend! Dat zou betekenen dat ik tot aan het einde van de zomer vijf dagen per week werk heb en een eigen groep! Maar eerst wil ik zelf meemaken hoe ik deze drie weken vind gaan. Ik merk dat iedereen voor me klaarstaat en dat de kinderen het fijn vinden bij mij in de klas. Ik heb het wel gelijk heel druk, want de klas moet nog gezellig gemaakt worden, het digibord moet nog worden aangesloten en er missen nog veel materialen. Gelukkig ben ik redelijk flexibel, haha. Ik kan alleen maar hopen dat het zo goed blijft gaan als nu!

45 opmerkingen:

  1. Leuk zeg! gefeliciteerd! hopelijk bevalt het je!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn! Ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan als nu en dat je de groep uiteindelijk krijgt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat gaaf! Ik hoop dat het goed blijft gaat en dat je de groep mag houden! Dat zou erg gaaf zijn! :-D Enne, mooie foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat super om te horen! Succes en hopelijk mag je blijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk en spannend, ik hoop voor je dat het goed blijft gaan en je mag blijven! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat het zo goed gaat. Ik hoop dat je mag blijven, vijftien kinderen klinkt inderdaad een stukje fijner als meteen een volle klas van dertig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, dat is spannend! Ik hoop ook dat je uiteindelijk de groep krijgt, zou wel heel leuk zijn zeg! Mooie foto's ook weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeej, dat is goed nieuws :) Ik hoop dat jij mag blijven natuurlijk, maar inderdaad eerst maar eens kijken of deze weken bevallen.
    Liefs, Demi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed nieuws! Super leuk voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend leuk :) Ik hoop dat je mag blijven, want een vaste baan zou toch wel fijn zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, succes! Hopen dat je mag blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw super zeg!! Wat gaaf, ik zal voor je duimen!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed nieuws Denise! Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt de komende weken. Mijn moeder doet ongeveer hetzelfde als jou, ze valt ook in in klassen op de basisschool. Nu heeft ze wel een vaste baan, maar het kan goed dat ze volgend jaar weer ergens anders moet gaan les geven. Maar ik zal voor je hopen dat het je bevalt en je mag blijven! Mooie foto's trouwens, je armband is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw dat is super goed! :) Hopelijk kun jij dan blijven na die 3 weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk! Ik hoop dat je het naar je zin krijgt in de nieuwe klas en dat je ze een beetje in toom kan houden haha. Heel veel succes, hopelijk mag je blijven! Zou super zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gaaf zeg!
    Je hebt dus eigenlijk voor nu 3 weken je eigen klas, nieuw lokaal en kinderen!
    Hopelijk kun je ze zo overtuigen dat je na de vakantie kan blijven, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto's! maar wat een kans hé! SUCCES , hoop dat je mag blijven! liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat leuk! Ik hoop dat je daar mag blijven. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, wat spannend! Ik zal voor je duimen. Zou echt leuk zijn als je je eigen groep krijgt. X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ahhh wat leuk zeg! Gefeliciteerd! Heel veel plezier en succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk!! Nu maar hopen dat je mag blijven hihi, maar het is al super dat je een eigen groepje hebt voor de komende weken. Heel veel plezier! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is inderdaad goed en leuk nieuws! Hoop dat je drie erg leuke weken gaat hebben waarin je ook weer veel leert en dat (als je het zelf natuurlijk nog steeds zou willen) je mag blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het zo gaaf voor je en duim dat jij mag blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw wat superleuk zeg! Ik hoop echt dat je mag blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind het zo leuk voor je! Lekker je eigen klasje. Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben en dat je mag blijven :)

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goed zeg...leuk!!!
    Doe je best... dan mag je zeker blijven....

    Veel plezier.

    New blogpost: favorieten van januari....

    Ik volg je via gfc...lijkt mij leuk als je me terug volgt...is niet verplicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk voor je! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan als nu en dat je mag blijven na drie weken. Lijkt me een fijn gevoel dat je misschien een 'vaste' baan krijgt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat geweldig goed nieuws. Nu hopen dat jij diegene bent die mag blijven. Good luck!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw, wat fijn Denise! Ik ga voor je duimen dat je mag blijven, dat zou wel heel fijn zijn :) Succes de komende weken! Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tof dat het zo goed gaat!! Ik hoop dat je mag blijven :-)

    ♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gefeliciteerd!!! Hopelijk mag je blijven dat zou echt super leuk zijn :)
    Succes met de kinderkes! Ik heb altijd respect voor jullie ik zou het niet kunnen.

    Mooie foto's trouwens <3
    XxX
    http://fabulousstylews.blogspot.com
    www.facebook.nl/fabulousstylews

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wow gefeliciteerd! En ik hoop voor je dat het goed uitpakt en je wordt aangenomen ^^

    Liefs Apollonia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Superleuk! Gefeliciteerd en hopelijk mag je blijven! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Super leuk, gefeliciteerd en veel succes en plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een fijn nieuws! Hopelijk ga je het erg naar je zin krijgen daar en mag je uiteindelijk blijven :) En leuk rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een fijn nieuws zeg en spannend de komende weken!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Congrats ,, heb die dag ook goed nieuws te horen gekregen ( ook over werk ) ! het geluk is aan onze kant !!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.